Creative Industries – Opdrachtgever voor een activiteitenplatvorm

De afgelopen 6 weken was ik opdrachtgever voor een team van Creative Industries. Deze onderwijseenheid werd 2018 ‘Module van het jaar’ van de Hogeschool Utrecht. Waarom? Omdat het een vernieuwende opzet is, over de grenzen van opleidingen heen, in gemengde teams, waar diverse disciplines bij elkaar komen.

Een team van 5 studenten uit verschillende disciplines (CommerciĆ«le Economie – Software Engineering – Communicatie – Multimedia Design) hebben voor mijn medeopdrachtgever en mij onderzoek gedaan naar de kansen van een activiteitenplatvorm op het gebied van ‘gezelligheid’ – ‘mensen leren kennen’ – ‘bucket list’.

De studenten hebben gewerkt conform design thinking en met het business canvas model.

Het resultaat: een mooie analyse, met een eerste uitwerking van het concept. En vooral: de feedback van potentiele gebruikers, en een waardering van de propositie door de business coaches.

Interessant was voor mij vooral de uitkomst uit het primaire onderzoek: (voor mij) verrassend veel mensen gaven aan belangstelling te hebben voor zo’n platvorm, en om samen met anderen een activiteit te doen. Ook en vooral met gelijkgestemden – dus het realiseren van de bucket list is zeer belangrijk. Met andere woorden: als je partner niet mee wil Sky diven, dat doe je dat met iemand die je wellicht niet kent, maar er wel zin in heeft!

Het vervolg: tja, dat is niet duidelijk. Eigenlijk ligt hier een mooie kans…we blijven hierover nadenken šŸ˜‰

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *